Rokje

Hij is af! Het rokje voor mijn dochtertje. Een rokje van zeshoekjes gehaakt in Rico Creative Cotton, mijn favoriete garen van het moment. Ik heb me zo gehaast om het rokje op tijd voor haar verjaardag af te hebben, al die losse draadjes wegwerken, al die zeshoeken aan elkaar zetten, piekeren over hoe ik de bovenkant moest maken, hoe lang het elastiek moest zijn enzovoort. Dochterlief was ook tijdens het hele proces razend enthousiast. “Dat wordt mijn rokje, hè mam?”

En op haar verjaardag heeft ze hem 1 seconde aangehad, meteen weer uitgetrokken en geroepen: “Nee, ik wil dit rokje niet aan!”

 

Rokje kopen?

Dit bericht werd geplaatst in creative cotton, kleding, zeshoek. Bookmark de permalink .

12 reacties op Rokje

  1. Christel zegt:

    Wat een prachtig rokje. Helaas hier een broekendochter. Die al helemaal geen zelfgemaakte kleding aan wil… 😦

  2. Danielle zegt:

    Hij is echt supergaaf, Wow zeg! Wat zonde dat ze hem niet aan wil, misschien later nog eens proberen?
    Heb je er een werkbeschrijving van zodat ik hem kan naäpen in andere kleurtjes (en een stuk kleiner 😉

    X Daan

  3. Ah nee! En je was er zo enthousiast over. Wat een domper als je dochter dan niet wil..

  4. Lindevrouw zegt:

    Je rokje is prachtig! Jammer dat je dochter hem niet aan wil. Toch later nog eens proberen.
    Een shirtje erbij helpt misschien…

  5. Lalalizzie zegt:

    Prachtige kleurencombinatie! Ben net van plan wat Rico Creative cotton te bestellen. Zou je me kunnen vertellen welke kleurtjes precies je hiervoor gebruikt hebt?
    Bedankt & groetjes,
    Joke

  6. Lalalizzie zegt:

    Bedankt voor je reactie! Ik zit in een dekentjesfase, ’t wordt dus wellicht (nog) een babydekentje. 🙂 Heb intussen bijna al deze kleurtjes besteld, behalve smaragd, die heeft blijkbaar ’t assortiment verlaten.

  7. Joke zegt:

    Het is weliswaar al 2013. maar ik reageer toch even. Hopelijk heeft je dochter alsnog het rokje aangedaan en het met plezier gedragen. (of een ander meisje?).
    Zelf zou ik graag ook zo’n rokje willen maken. Heb je toevallig een werkbeschrijving?

    • Natascha zegt:

      Hoi Joke,
      Nee, zij heeft het rokje niet gedragen. Ik ga hem verbouwen tot een tas, als ik daar een moment voor kan vinden.
      Ik heb er geen werkbeschrijving van, maar ik heb simpelweg zeshoekjes gehaakt en die aan elkaar gemaakt tot een kokertje en toen een boord eraan met elastiek erin.

  8. lies zegt:

    wat een super mooi rokje
    haak er voor je eigen ook 1 dat doet wonderen

    gr lies

Geef een reactie

