Merino mutsen

Ik wilde ervaren hoe het werkt met de merinowol die ik verkoop. De wol voelt als bol hemels zacht, maar ik vroeg me af hoe het eindresultaat zou worden. Een muts vraagt niet zo heel veel garen en geeft precies genoeg ervaring om te weten hoe het werkt. Daarnaast mislukken mijn mutsen altijd, dus het was een mooie uitdaging!

Ik begon met de muts in aqua. Ik vond een leuk patroon, vooral de steek sprak me aan. Maar ik merkte al snel dat als ik het patroon exact zou volgen de muts niet zou gaan passen. Gelukkig vond ik een ander patroon met iets meer uitleg over hoe je je muts passend kon maken, en zo werd deze heerlijke muts een feit. Bloem erop, knoop in het midden en ik was helemaal het vrouwtje.

Dat smaakte naar meer, ik wilde al langer een baret, liefst een zelfgehaakte. Met paars, lila en een dieprode kleur haakte ik ook nog een heerlijke baret. Deze heb ik helemaal zelf geïmproviseerd, met de stokjes niet in de vorige steek, maar tussen de steken in.

Afgelopen winter had ik dus een heerlijk warm hoofd. Deze wol is echt geweldig, zacht, niet te warm als het niet zo heel koud is, maar bij heel koud weer wel heerlijk warm.

Dit bericht werd geplaatst in bloem, merino, muts. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

