Spiral blanket

Al een tijdje had ik geweldig regenboog-garen in huis en zat ik te bedenken wat ik er eens van zou maken.

20121117-135346.jpg

Smullen niet??

Ik zag dat iemand van dit garen een ronde deken had gebreid met witte rondes ertussen, dat wilde ik ook, maar dan gehaakt. Na een zoektocht naar een mooi patroon besloot ik een spiraaldeken te maken. Gewoon, alleen maar rondes haken. Ik vond twee mooie patronen maar het begin was lastig en werd niet mooi. Toen vond ik een patroon met een beter begin, maar zonder die mooie strepen erin. Dus ik improviseerde zelf wat en het is nu ongeveer dit.

20121117-135745.jpg

Ik begon met een magic ring. In die ring haakte ik 2 vasten, 1 half stokje en 3 stokjes van de regenboog. Daarna in naturel hetzelfde. 12 steken in de ring

Toer 2: met regenboog 1 stokje en 1 losse in elk van de 6 naturel steken van toer 1, met naturel 1 stokje en 1 losse in de 6 regenboogdeken van toer 1. 12 stokjes en 12 lossenboogjes.

Toer 3: met regenboog in het stokje 2 stokjes en 1 losse. Idem voor naturel. 24 stokjes en 12 lossenboogjes.

Vanaf hier meerder je in de laatste steek voor het lossenboogje. Zo ga je net zo lang door tot je deken zo groot is als je wilt. Als de mijne groot genoeg is ga ik nadenken over een rand.

Dit bericht werd geplaatst in deken, merino, regenboog. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

