Regenboog spiraal deken



Hij is af! Mijn heerlijke, prachtige, lichte, warme ronde regenboogdeken. Ik ben er zo ongelofelijk blij mee. In november 2012 ben ik ermee begonnen, en toen deed ik er heel lang niks aan. Hij lag maar onaf in de kast. Samen met nog een heleboel andere projecten die half af waren. Ik was het zat en zocht de boel goed uit. Sommige projecten heb ik uitgehaald, die ging ik nooit meer afmaken. Sommige prohecten heb ik gewoon zelfs weggegooid. Ja echt. Ik ben een impulsieve koper en ik koop soms in een opwelling garen, omdat het in de aanbieding is bijvoorbeeld. Hup, weg ermee. Er bleven nog een paar projecten over en die heb ik lekker afgemaakt. Deze spiraal-deken was de laatste. Nu kan ik met een schone lei gaan destashen, want mijn garenstash groeit het huis uit. 

De statistieken. Het regenboog-garen is Kauni Effectgarn. De kleuren zijn om van te kwijlen zo mooi. Hoe het voelt is een andere kwestie… Robuust is een term die iemand gebruikte voor dit garen. Touw is meer mijn woord. Het naturel-kleurige garen is SMC Select Extra Soft Merino. Dit knuffelig zachte garen heft het touw-effect gelukkig helemaal op.

Hoe ik begon met haken vind je hier. Ik wilde een ronde deken, maar zonder die lelijke overgangen van de toeren. De spiraalvorm haakt ook echt heerlijk weg.

De rand is de bobble shell edging van haakicoon Lucy, na 2 randen vasten. (Incl de eerste toer van Lucy dus 3 toeren totaal)



En nu? Nu ben ik begonnen met project destashing. Ik las over een groep mensen die elke maand een omslagdoek haakt. Dat leek me een leuke start van dit project. Hoeveel het er worden zie ik nog wel, ik heb garen en inspiratie voor zeker 6 omslagdoeken. 

Maar eerst nog een paar lekkere plaatjes.





Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

