Mutsen baby!

Met de koude in aantocht werd het tijd voor mutsen voor de kinderen. 

Zoonlief koos de blauwe Julia en ik koos een ribbelpatroon. Ik ontdekte dat er veel patronen voor bestaan, maar niet allemaal vallen ze even mooi. Short rows waren er nodig. Ik vond meerdere tutorials, maar deze werkte voor mij het beste. Er zit nog geen hele bol in, inclusief de pompom.


Het meisje heeft een jas met mintgroen en grijs en zij koos uit mijn garen stash de groene Julia. Ik wilde voor haar iets anders en vond de Stepping Texture Hat. Oh my oh my!! Ik werkte vanaf dit filmpje, gemaakt door Mikey van the Crochet Crowd. Heerlijk Amerikaans, ik hou d’rvan. Wat ik ook altijd heerlijk vind aan zijn video’s zijn de tips om foutjes te verdoezelen. Perfectionisme is overrated en alleen God is perfect (zeggen de Amish). 


Ik wil hem zelf ook, in het grijs, zonder pompom. Voor het meisje (hoofdomtrek 52 cm) ging er ook minder dan 1 bol in. 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

